perjantai 7. heinäkuuta 2017

Apua, mikä ruusu?


Pari päivää sitten tuntui kuin olisin nähnyt tämän ruusun ensimmäistä kertaa! Oli hassu tunne. Vielä hassummaksi meni, kun rupesin selaamaan kirjanpitoani enkä löytänyt tästä ruususta mainintaa. Kaikki muut ruusukäytävässä sen ympärillä kasvavat on kyllä tarkkaan ja oikein merkittyinä. Kröhöm... Onneksi olen jo niin vanha, ettei minua haittaa tunnustaa töppäystäni.




Sopisi Albaksi, eikö? Köynnösmäinen, rento kasvutapa viittaa siihen. Please, tulkaa joku ruusuharrastaja apuun. Otan lisää kuvia, jos tarvitaan.

Silloin, kun pihan laitto oli kuumimmillaan, ja tulin kotiin kymmenien ruusujen kanssa, oli oltava tarkkana ja kirjoitettava kaikki hetimiten ylös. Toisaalta on voinut käydä niin, että olen ostanut vain muutaman tai yhden kasvin ja meinannut, että tottahan minä tuon muistan ja sitten olen kumminkin unohtanut kirjoittaa nimen puutarhapäiväkirjaani. Tähän olen merkinnyt kasvit penkeittäin. Ns. vuosipäiväkirjaan kirjoitan säästä, lannoituksista, mikä on menestynyt, mikä ei, mikä kesäkukka on ollut hyvä, mihin asiaan pitäisi seuraavana kesänä kiinnittää huomiota jne.

Vaan taas nähdään, miten surkea ihmisen muisti on...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!