maanantai 26. kesäkuuta 2017

Hiukan ruusuja ja hiukan pionia


Mummun punainen pioni, josta olen ennenkin kirjoittanut ja jonka tekstin löydät tunnisteen kautta, on aloittamassa vaatimatonta kukintaansa. Taimi oli tuskin kymmentä senttiä korkea silloin, kun mummulan pihalta sen kaivoin. Eikä se ole vieläkään suuri, on siis varsin hidaskasvuinen, jos vertaa mummulaiseen pinkkiin pioniin, joka näkyy alla olevan kuvan vasemmassa laidassa. Se on jo suuri puska.







Kunpa sivuille eksyisi nyt joku pioni-ihminen! Nimittäin, katsopas taas tunnisteen kautta uutta pioniani Red Charmia. Eivätkö pionit muistuta toisiaan kovasti? Ja molemmat kukkivat nyt! 
Jos vaan niin on, että olen mennyt ostamaan kymmenien tarjolla olevien pionilajikkeiden joukosta ihan samanlaisen, joka minulla jo on ollut toistakymmentä vuotta, voin vaan onnitella itseäni, miten hirmu näppärä olen ollut😅😇




Surkea punainen läiskä! Pioni on isojen pensasruusujen, Rudolfin ja Neuvoksenruusun syleilyssä.




Vaan mitäpäs tuosta, jos tällä konstilla mummun pioni saisi nimen. 



Luonnontilaisen ja hoidetun maan rajalle olen istuttanut rivistön vahvoja ruusuja. Toivon niiden peittävän koko alueen. Vielä on joitain välejä, joissa tein tänään kitkentätöitä.

Lac Majeau on yksi hyvistä. Se levittäytyy ja kukkii koko kesän, kunhan vain katkaisen kukkineet kukat pois.


Lac Majeaun nuput ovat todella kauniit. Avautuneessakin kukassa raidoitus säilyy.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!