sunnuntai 30. lokakuuta 2022

Parempi katua ja silti maksaa = Celestés - verkkokauppa

En yleensä osta juuri mitään verkosta, ja siksi kai haksahdinkin. Faceen tuli mainos tyylikkäästä pitkästä hupparista. Juuri sellaisesta, jota olin vailla syksyn kelejä vastaan. 

Ihminen ei saa olla impulsiivinen, pitää miettiä ja selvittää taustat. Jos olisin tilaushetkellä googlannut, en olisi ikinä tilannut! Netti on "täynnä" haukkuja. On tullut vääriä tuotteita, kokoja ja ties mitä, mutta palauttaminen on tehty kalliiksi ja sen myötä lähes mahdottomaksi. 

 

 



Tässä vaate on 163 cm pitkän ystävättäreni yllä. Koko on XL. Hänelle se sopi, mutta minä olen 10 cm pidempi ja paljon paksumpi😆Hihat ulottuivat minulla puoleen käsivarteen ja sitä rataa. En ollut tyytyväinen laatuunkaan. Neulos on ohutta: viileisiin kesäiltoihin sopivaa. 

Vein paketin Matkahuoltoon ja kuvittelin, että sillai vaan saan sen palautettua. Paketissa ei ollut mitään koodia, josta palautusväylä olisi auennut. Myyjä ihmetteli, eikö sisällä ollut ohjeita, lomaketta tai enkö ole saanut sähköpostiin palautusohjeita. Ei, ei ja vielä kerran ei. 

Löysin yrityksen sivuilta, että palautusohjeita pitää pyytää erikseen. Onko moista ennen kuultu? Ne tulivat muutaman päivän kuluttua, sellainen automaattinen viesti. 

Pyydettiin ottamaan kuvaa ja videota tuotteen vioista. Paketti täytyy palauttaa omalla kustannuksella Kiinaan! En käynyt edes kysymässä matkahuollosta, mitä olisi kustantanut, vaan luovutin siinä kohtaa, kun valituksista luin sen maksavan 60 €. Silti Celestés pidättää itsellään oikeuden hyväksyä palautus. 

Olen tehnyt valituksen kuluttaja-asiamiehelle, Klarnalle ja purnannut myös yritykselle. Takki, jonka tungin korin pohjalle, maksoi onneksi alennuksen jälkeen vain 33 €. Rahallisesti en paljoa hävinnyt, mutta uskomattomasti aikaa on tuhlaantunut puhamattakaan pahasta mielestä. 

Toivottavasti sinä olet ollut verkko-ostoksilla minua fiksummin liikkeellä!



5 kommenttia:

  1. Voi olla hyvä ettei Ahvenanmaalle juurikaan tule tilattua tavaraa netistä. Välttyy tuollaisista harmeista kuin sinulla nyt. Onpa tehty palauttaminen milteipä mahdottomaksi! Toivottavasti valituksesi kuluttaja-asiamiehelle tuottaa tulosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    2. Tarkkana näiden kanssa saa olla, mutta esim. Zalando on mulla toiminut moitteettomasti.
      Kaunista syksyä sinne ja toivottavasti saat lehtiasian järjestymään.

      Poista
  2. No kyllä palautus oli tehty vaikeaksi. Olen muutaman kerran tilanutkin jotain vaatetta jostain ja pettynyt. En ole edes alkanut selvittää miten ne voisi palauttaa. Enää en tilaa se oli myös minulle opetus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä Nina! Otit opiksesi.

      Tämä firma on pahimmasta päässä, ja toivottavasti monet näkevät kielteisen palautteen.👌

      Poista

Kiitos kommentistasi!